Friday, May 31

::DAKWAH::

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG~
HI~How are you readers?Hope in ALLAH blessing. 
k,hari ni aq nak share tentang DAKWAH.


WHO SAY THAT DAKWAH JUST CAN BE IN MOSQUE?

Ia sangatlah salah kerana jalan dakwah itu banyak,lagi-lagi dalam dunia yang sudah maju.Pelbagai teknologi telah dibina untuk membantu UMAT ISLAM menyampaikan dakwah.Ok,menyampaikan DAKWAH sebenarnya tanggungjawab SEMUA UMAT ISLAM  bukan hanya kepada para ustaz.Seperti mana hadis ke-7 "AGAMA ITU NASIHAT"

Hadis itu mengajar kita untuk menyebarkan agama ALLAH kepada semua.Bukan semua orang bertuah seperti kita yang lahir dalam ISLAM.Merka yang lahir dalam keaadaan bukan Islam maenanti kita untuk menyebarkan dakwah pada mereka.Mereka mencari-mencari kekosongan dalam hati mereka.

Kadang-kadang aq terfikir apalah bebal sangat orang melayu sekarang yang dah pasti Islam tapi tak amalkan bahkan senang-senag ikut jejak langkah yang salah.Kita umat Islam masih ada satu rahsia untuk melawan agama lain.Kita ada Al-Quran dan sunnah.Tapi pernah kita kaji keduanya seperti mana agama lain mengkajinya?Ramai para saintis yang memeluk Islam selepas melihat keajaiban yang dicipta oleh ALLAH.

K,mungkin kita malu untuk sampaikan dakwah Islam itu tapi kita boleh berdakwah melalui internet. Kebanyakkan orang di bumi pasti ada Facebook,Twitter dan sebagainya.Kita boleh berdakwah melaluinya. Pasti semua kenal dengan Mat Luthfi,menyebarkan dakwah melalui YouTube.Kita boleh mengikut jejaknya.Bukan itu sahaja,kita boleh sampaikan dakwah dalam bidang penulisan seperti Hilal Asyraf,Hlovate,dan sebagainya.Dalam bidang art juga boleh menyampaikan dakwah.

k,kadang-kadang kita kata buat apa nak berdakwah bagai tapi takder orang nak terima. WHO SAY?Belum cuba belum tahu.Dalam menyampaikan agama ALLAH memang banyak halangannya tapi selagi kita tidak berhenti menyampaikannya dan terus menyampaikkannya,selagi itu pahala kita terus berjalan.

ISLAM membawa keamanan dan kesejahteraan buat umatnya.Kekallah kamu dalam agama Islam.Dalam Islam kita semua bersaudara.ALLAH tak pernah membiarkan kita sendirian. DIA sentiasa bersama hambanya disaat susah mahupun tenang.


jangan rasa malu untuk sebarkan agama Islam.JOM!Mulakan langkah dalam menyebarkan agama ISLAM.
I'M PROUD THAT I'VE BIRTH IN ISLAM AND NOW I'M A MUSLIMAH.
EVERY THING WE WANT TO DO,ALWAYS SAID BISMILLAH.


No comments:

Post a Comment

hi~
cepatlah komen x sabar nak baca ni..