Saturday, June 28

::3g0::

Assalamualaikum~~
If we realize, in this world there so many people that never realized they had an ego habits in their life. Honestly, this habit came from themselves.This happen when they bump with another person they also has this bad habits when they are not realized they have an ego in themselves.


"Dan janganlah engkau memalingkan mukamu (kerana memandang rendah) kepada manusia, dan janganlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri."
(Surah Luqman. Ayat 018) 


Some of the examples: If made mistakes,they hard to ask for an apologizes and when someone else make mistakes to them,they hard to forgive that person.

"Mat,macam free je..Boleh tolong aku petang ni?"
"Tolong apa?"
"Tolong ajar aku.Aku tunggu kau kat pondok."'
"K"

1 jam kemudian.
"Mana dia ni.Tadi suruh aku tunggu kat sini.Kalau lagi setengah jam tak sampai jugak siap ah.Aku cow."

"Ah,Mat.Sorry pasal semalam.Aku ada hal tiba-tiba.Kena balik awal.Aku belanja kau makan petang ni,amacam?Ok?"
"-----"
"Kau maafkan aku ke tak?"
"-----"
"Tak pe ah,aku cow dulu"

Seminggu berlalu,
"Mat.."
"----"
"Ni mak aku kasi kuih kat kau ambik ah!"
"Letak jelah situ"

Keesokkannya,
"Eh,mana kuih mak aku kasi?Mat kau nampah tak?"
"Ooo,aku baru buang."
"APASAL??!"
"Dah basi.Bukan salah aku.Kau yang tak simpan dalam peti sapa suruh?"
"Dah aku kasi kat kau kan semalam."

See..keegoan yang berlaku disitu.Apabila kawan dia meminta maaf dia hanya mendiamkan diri dan apabila dia menyakiti hati kawan dia,it's like nothing happen..

Ok,aku pun tak tau apa benda yang aku mengarut dlm entry kali ni..
SALAM RAMADHAN...^_^















No comments:

Post a Comment

hi~
cepatlah komen x sabar nak baca ni..